ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ «BLUESTAR 1» ΚΑΙ «ΑΡΙΑΔΝΗ»

Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2017 18:17
Εκτύπωση

Image and video hosting by TinyPicΣειρά αλλαγών στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις του Αιγαίου εγκρίθηκαν κατά τη διάρκεια της προχθεσινής συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Λίγο μετά τη συνεδρίαση, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είχαν ανεβάσει στις ιστοσελίδες τους τα νέα προγράμματα δρομολογίων.

Στις γραμμές του βορείου Αιγαίου το πρώτο και εξαιρετικά ενδιαφέρον στοιχείο που παρατηρεί κανείς είναι ότι το «BlueStar 1» παραμένει στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη κόντρα στα σενάρια που ήθελαν το πλοίο να φεύγει για το εξωτερικό ή να αγοράζεται από τον όμιλο «Grimaldi».

Το «Νήσος Σάμος» φεύγει από την κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου και πάει στην Παροναξία. Θα αντικατασταθεί από το «Αριάδνη», που έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει μεγαλύτερη ταχύτητα και μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν θα πρέπει να πραγματοποιεί αλλεπάλληλες προσεγγίσεις στα λιμάνια της Χίου και της Μυτιλήνης. Αμφότερα τα πλοία θα δώσουν τη δυνατότητα στην «HellenicSeaways» να μεταφέρει μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων, καθώς έχουν πολύ μεγάλα γκαράζ.

Η δρομολόγηση του «Νήσος Σάμος» στις Κυκλάδες σημαίνει πως για ακόμη μια φορά μπαίνει στον πάγο η δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Σμύρνη - Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη. Κι αυτό παρότι δημοσιογραφικές πληροφορίες ανέφεραν ότι έπαψε να υπάρχει το εμπόδιο που δημιουργούσε το υψηλό κόστος ελλιμενισμού στο λιμάνι της Σμύρνης.

 

Γιοκ Θεσσαλονίκη

Επίσης, ως χθες το απόγευμα, δεν είχαν ανακοινωθεί τα δρομολόγια της άγονης γραμμής που συνδέει την Καβάλα με τα νησιά του βορείου Αιγαίου για μετά τις 30 Μαρτίου 2017. Άγνωστο είναι αν τους καλοκαιρινούς μήνες το «Νήσος Ρόδος» θα πραγματοποιήσει δρομολόγια στη γραμμή που ξεκινούσε από τον Πειραιά, περνούσε από νησιά των Κυκλάδων και στη συνέχεια από τα νησιά του βορείου Αιγαίου ως το λιμάνι της Μυτιλήνης. Το δρομολόγιο αυτό εξυπηρετούσε κυρίως τη μεταφορά φορτηγών και οχημάτων από τον Πειραιά προς τα νησιά αλλά και μεταξύ των νησιών.

Απίθανη θα πρέπει να θεωρείται η δρομολόγηση πλοίου που να συνδέει τα νησιά του βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη. Τα οικονομικά αποτελέσματα του «Νήσος Σάμος» στη γραμμή αυτήν δεν ήταν ικανοποιητικά και γι’ αυτό η «Hellenic Seaways» δεν ενδιαφέρεται να επαναλάβει το δρομολόγιο κατά το φετινό καλοκαίρι.

Η περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Χριστιάνα Καλογήρου έθεσε το θέμα στο Σ.Α.Σ., εκφράζοντας τους κατοίκους των νησιών αλλά και το ενδιαφέρον οικονομικών και αυτοδιοικητικών παραγόντων της Θεσσαλονίκης. Επίσης, η κ. Καλογήρου ζήτησε να καλύπτονται επαρκώς καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου τα δρομολόγια των άγονων γραμμών.

 

Τα δρομολόγια των πλοίων

Το «Blue Star 1» θα εκτελεί τρία κυκλικά δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, όπως και σήμερα, ως τις 11 Ιουνίου. Από τις 12 Ιουνίου ως τις 5 Σεπτεμβρίου το πλοίο θα εκτελεί πέντε δρομολόγια στη γραμμή κι από τις 6 Σεπτεμβρίου θα επανέλθει στα τρία δρομολόγια την εβδομάδα.

Το «Νήσος Σάμος» θα παραμένει στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη μέχρι τις 13 Φεβρουαρίου, ενώ θα παραμένει εκτός δρομολογίων για ενάμιση μήνα. Στις 31 Μαρτίου θα ξεκινήσει δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Σαντορίνη. Ως τα μέσα Ιουνίου το πλοίο θα πραγματοποιεί τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα. Από τις 16 Ιουνίου ως τις 10 Σεπτεμβρίου τα δρομολόγιά του θα γίνουν καθημερινά με αναχώρηση τα μεσάνυχτα. Από τις 11 Σεπτεμβρίου τα δρομολόγια θα μειωθούν σε τέσσερα και από την 1η Οκτωβρίου σε τρία.

Το «Αριάδνη», μετά την πολύμηνη ακινησία του, επιστρέφει στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη από τις 15 Φεβρουαρίου και μέχρι το τέλος του ακτοπλοϊκού έτους (31 Οκτωβρίου). Θα πραγματοποιεί τρία κυκλικά δρομολόγια την εβδομάδα ως τις 15 Ιουνίου, ενώ από τις 16 Ιουνίου ως τις 17 Σεπτεμβρίου τα δρομολόγιά του θα γίνουν πέντε. Από τις 18 Σεπτεμβρίου θα επιστρέψει και πάλι στα τρία δρομολόγια.

Το «Νήσος Μύκονος» θα παραμείνει στην άγονη γραμμή Καβάλα - Βόρειο Αιγαίο ως τις 13 Φεβρουαρίου, ταυτόχρονα βέβαια θα εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Σάμου - Ικαρίας με προσεγγίσεις σε Σύρο, Μύκονο και Φούρνους. Στις 14 Φεβρουαρίου, τα ίδια δρομολόγια αναλαμβάνει το «Νήσος Ρόδος», που έχει πολύ μεγαλύτερη ικανότητα μεταφοράς οχημάτων. Με βάση τον προγραμματισμό της εταιρείας, το πλοίο θα εξυπηρετεί την άγονη ως τις 30 Μαρτίου. Από εκεί και πέρα είναι άγνωστο ποιο πλοίο θα προσεγγίζει το λιμάνι της Καβάλας. Το «Νήσος Ρόδος» προβλέπεται να εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος (Πάτμος) - Άγιος Κήρυκος - Φούρνοι - Βαθύ Σάμου από 31 Μαρτίου ως 11 Ιουνίου. Υπό φυσιολογικές συνθήκες η εξυπηρέτηση της άγονης γραμμής θα πρέπει να συνεχιστεί από το «Νήσος Μύκονος».

  

Τα δρομολόγια του «Πελαγίτη»

Στην εξυπηρέτηση της μεταφοράς οχημάτων προς και από Λέσβο, Χίο και Λήμνο υπάρχει πάντα ο ακούραστος εργάτης «Πελαγίτης» της εταιρείας «Αειναυτής Ν.Ε.». Το πλοίο αναχωρεί κάθε Τετάρτη και Παρασκευή από τον Πειραιά και προσεγγίζει Χίο και Μυτιλήνη. Το δρομολόγιο της Παρασκευής προεκτείνεται προς Λήμνο και Θεσσαλονίκη. Επίσης, κάθε Δευτέρα το πλοίο αναχωρεί από Πειραιά για Χανιά.

Το πλοίο μεταφέρει μόνο ασυνόδευτα Ι.Χ., φορτηγά, εμπορεύματα, μηχανές, μηχανήματα κ.λπ. Λόγω έλλειψης άλλης ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη, το πλοίο μεταφέρει δέματα από και προς τα νησιά Λήμνο, Λέσβο και Χίο.

 

 

 

 

Γράφει: Ν. Μανάβης

Πηγή: emprosnet.gr